viernes, 17 de enero de 2020

PRESENTACIÓ DEL BLOG

Hola, sóc l'Àlex González, estudiant de primer de pedagogia de la UAB. En aquest blog os aniré explicant quina matèria hem donat a la classe a la matèria de cos i veu, destacant tot allò que resulti interessant de comentar i per últim donant una valoració final i opinió personal del desenvolupament de la sessió.

PRIMERA SESSIÓ 10 - 01 - 2020

Explicació del contingut de classe: 
Durant aquesta primera sessió hem fet una petita contextualització l'assignatura i com serà la seva metodologia. Tot seguit hem fet èmfasi en la importància de el nostre cos a l'hora de transmetre tot allò que volem, és a dir, entendre el cos com una eina per transmetre.

Primer de tot hem fet èmfasi en el lloc de procedència de la nostra veu, hem après que depenent de la potència, la intensitat, la intencionalitat i el to, la veu apareix en diferents llocs, tant a la panxa, com a la boca del estòmag... Finalment hem après dues coses durant el transcurs de la sessió, per una banda hem après a diferents postures per estar assegut les quals ajuden a tenir una bona postura i connectar amb l'eix central.

Reflexió final:
Aquesta primera sessió m'ha donat molt bones vibres de l'assignatura. Per una banda perquè, personalment penso que el fet de tenir consciència del nostre cos i de la nostra veu és essencial com a futur pedagogs/es ja que, sovint se li dóna massa importància a aspectes teòrics i no a aspectes com la postura corporal, l'expressió facial i el to de la veu, les quals si tens nocions d'aquestes poden servir-te per saber com es troba l'altra persona.

Guía definitiva para aprender a sentarse bien | Belleza ...File:Anatomical Planes-en.svg - Wikimedia Commons



SEGONA SESSIÓ 17 - 01- 2020
Explicació del contingut de classe:
Durant aquesta sessió hem repassat a l'inici de classe, la teoria que vam realitzar la primera sessió. Després hem realitzat un petit exercici de relaxació estirats a l'esfora i seguint les indicacions de la professora.

Tot seguit, hem realitzat un exercici en el qual anàvem donant voltes per l'aula, donant-li importància a ocupar tot l'espai, i seguint les indicacions per part de la professora la qual ens deia que havíem d'anar fent caminar lentament, en cercles, ràpid, parar a saludar...). Un cop hem acabat aquest exercici hem hagut de fer-nos una abraçada amb alguna persona de la classe amb la qual tinguéssim un vincle proper i després a un altra persona amb la qual no tinguem gaire relació. L'objectiu d'aquesta dinàmica era veure com el nostre cos és un mirall del nostre pensament, com dependent de la persona amb qui li fem una abraçada el cos reacciona d'una forma o d'un altre. Tot seguit ens hem posat en cercle i hem reflexionat sobre aquest fet.

Reflexió personal:
Aquesta sessió m'ha agradat molt, ja que, personalment no era conscient de la gran diferència que hi ha a l'hora d'abraçar a una persona amb la qual tenim confiança amb un altre que no. Resulta interessant com el nostre cos és un mirall dels nostres pensaments i com aquest es veu influenciat de manera directa o indirecta per aquests. També m'ha agradat molt escoltar als meus companys/es i les seves experiències envers l'exercici de relaxació.

忙しい人こそリフレッシュが必要。スキマ時間で1人でも楽しめる趣味5選 | ALOEAbraçades a tots i totes - YouTube

TERCERA SESSIÓ 24 - 01- 2020

Explicació del contingut de classe:
Durant aquesta tercera sessió, hem recordat que vam realitzar a la sessió anterior, amb l'objectiu de veure la diferencia entre sentir i escoltar, i recalcar la importància d'escoltar al nostre cos.

Tot seguit hem realitzat una activitat per parelles, la qual consistia en el fet que un dels companys s'estirava amb la panxa a terra i l'altre es col·locava darrere seu amb els seus peus a l'altura del company que està estirat a terra. L'activitat consistia en fer un "massatge" als talons i la planta del pau del company que estava estirat a terra. La metodologia era que a través de fregar el peu i pressionar les dues plantes realitzant un petit massatge. Per altra banda, la persona que estava a terra havia d'anar guiant a l'altra persona de com volia que fos aquest massatge, si podia pressionar més o menys, si volia el massatge més al taló o més a la planta...

Per acabar la sessió vam realitzar un altre exercici de com projectar la veu. L'exercici consistia en imaginar que tenim una pilota i la llencem per damunt del nostre cap i l'hem d'encestar en una cistella llunyana. L'objectiu era prendre consciència del fet que la nostra veu i aprendre a projectar de manera molt concreta.

Reflexió personal:
Personalment aquesta sessió m'ha agradat molt, ja que he après una tècnica per projectar més la veu, i és que personalment el meu to de veu, és un to baix i haig d'anar practicant exercicis com aquests per aprendre a controlar-lo. També m'ha agradat molt l'activitat que hem realitzat amb parelles, ja que en un principi no trobava el sentit d'aquesta però, un cop estava estirat a terra i l'hem començat a realitzat he notat un canvi a l'hora d'estar dret , i he notat com el meu cos estava més en contacte amb el terra.


10 Técnicas Para Hablar En Público (Técnicas Muy Efectivas ...


CUARTA SESSIÓ 14 - 02- 2020


Durant la classe d'avui, en el primer exercici ens hem estirat a terra i hem connectat amb el nostre eix central i trobar els punts de contacte. tot seguit hem realitzat diferents exercicis amb parlar amb la "panxa". Per realitzar aquesta activitat ens hem col·locat a quatre potes "com un gós", i hem brodat per ser conscient d'on surt la veu. Un cop ja hem vist d'on surt la veu de l'estómac hem canviat la postura en la qual ens trobàvem i hem realitzat un altre exercici.

Aquest exercici consistia en dir els dies de la setmana en moviment, primer dilluns i dimarts ho havíem de dir amb el cap a terra, després dimecres i dijous amb la mateixa posició de "gos" del primer exercici, divendres i dissabte asseguts sobre el nostre genoll i per últim diumenge totalment drets.

El següent exercici que hem realitzat a sigut un embarbussament en veu alta, l'objectiu d'aquesta activitat és tal com hem realitzat a les altres sessions, aprendre a projectar la veu. Per acabar la sessió, hem comentat entre tots/es les diferents tipus de respiració dependent del nostre eix central i la diferència que hi ha entre agafar aire i deixar entrar l'aire.


Open source tools: Five outstanding audio editors ...


CINQUENA SESSIÓ 

No vaig poder assistir a aquesta sessió. 


SISSENA SESSIÓ 



A l'inici d'aquesta sessió hem hagut de pasar un a un a l'aula i dir una frase utilitzant algunes de les tecniques que hem realitzat a la classe. L'objectiu d'aquesta activitat era veure si realment totes aquelles activitats que hem realitzat durant les sessions

Durant aquesta sessió hem realitzar diferents activitats que m'han agradat molt i m'agradaria comentar. Per una banda hem tornat a realitzat l'embarbussaments del "Rus" per aprendre a pronuncionar i a projectar la veu cap a la resta. Tot seguit ens hem dividit en grups de 4 o 5 persones i hem realitzat una activitat en la qual haviem de narrar una situació o una història en un idioma totalment inventat amb l'intenció de modular la veu per fer entendre la situació. L'objectiu d'aquesta era que sense entendre alló que s'esta dient arribar a entendre-ho gràcies a determinades modulacions de la veu.

Per últim hem tornat a realitzar l'activitat de projectar la veu en la qual ens imaginavem que llencem una pilota i l'hem de encistellar. L'objectiu és aprendre a projectar la veu.

Reflexió personal:

Personalment aquesta sessió m'ha agradat molt, ja que m'ha servit per trencar del tot el gel amb els membres de la classe, ja que, hem hagut de realitzar una activitat la qual fomentava a què els companys/es deixessin els nervis i el que pensaran a una banda i han gaudit molt de la dinàmica de la classe d'avui. Per altra banda també he detectat que el grup classe a patit una millora quant a cohesió i deixen a una banda tots aquells pensaments negatius i gaudeixen 100% de la sessió.


LLENGUABLOG: JOC DELS EMBARBUSSAMENTS

No hay comentarios:

Publicar un comentario